1e maand - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sabine Schuttelaar - WaarBenJij.nu 1e maand - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sabine Schuttelaar - WaarBenJij.nu

1e maand

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sabine

17 Maart 2007 | Australië, Sydney

Hallo allemaal,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik wat geschreven heb, dus ik heb veel te vertellen deze keer.
Nadat ik 8 dagen in een hostel in de stad had gezeten kon ik dan eindelijk naar mijn eigen kamer toe. Ik nam een taxi vanaf het hostel, maar dat begon al lekker. De taxichauffeur kende het adres niet wat ik hem gaf. Ja daar zit je dan. Hij pakte zijn adressenboek erbij en met zijn adressenboek op zijn stuur is hij gelukkig naar de goede bestemming gereden. Eenmaal in de straat aangekomen, dropte hij mij op de hoek en kon ik met al mijn bagage nog een stukje lopen. Ik had een afspraak met de huisbaas om 10 uur maar er was dus helemaal niemand. Sta je daar met al je spullen alleen in een buurt die je nog niet kent in Sydney. Gelukkig na ongeveer 10 keer aanbellen kwam er iemand half dronken naar de deur gestrompeld. Een braziliaan. Hij liet mij mijn kamer zien en ging er weer vandoor. Daar zat ik dan. In mijn kamertje. Oh nee dacht ik ik heb een kamer gekregen waardoor iemand anders ook nog door moet lopen om naar de douche en toilet te gaan. Heb ik weer dacht ik. Maar achteraf bleek dat de kamer waardoor ik naar binnen was gekomen ook van mij was. Dus ik heb een super grote kamer. Niet normaal. Ik weet gewoon niet wat ik met het eerste gedeelte moet doen.
Die maandag kwam mijn zusje Nicole gelijk een klein weekje naar mij toe. Ze heeft heerlijk geslapen op de helft van mijn bed (zie foto). Ik moest deze week beginnen met de eerste cursus, general english. Tot mijn verbazing ingedeeld in de hoogste groep en dus was de klas lekker klein. Veel gezellige klasgenoten uit verschillende landen zoals; brazilie, chili, colombia, zwitserland, polen en japan.
Als je hier door de school loopt komt ongeveer 80% uit Azie.
Natuurlijk hebben Nicole en ik deze week allemaal leuke dingen gedaan zoals lekker eten op circular quey, opera house, filmpje, manly beach, bondi beach en uiteten met een vriendinnetje van mijn zusjes die hier voor onderzoek in Sydney zit en nog veel meer.
Ook wilde we een avond even naar het casino maar daar werden we niet binnen gelaten omdat Annegien en ik Havana slippers aan hadden. Helaas, maar via een omweg toch erin gekomen.
Een andere avond zijn we weer mij z'n drieen uiteten gegaan en daarna nog wat gaan drinken bij een coctailbar. Toen wilde we nog ergens anders heen om wat te gaan drinken en kwamen we een tent tegen waar we niet in mochten omdat we op de gastenlijst moesten staan. Toevallig kwamen we de eigenaar tegen en konden we gelijk binnen komen. Vervolgens de hele avond aan de bubbels. En daar lagen ook nog wat leuke verkleedkleren die we natuurlijk even aangedaan hebben. Ook zijn Nicole en ik nog half uurtje naar een ice bar geweest. Dat is een bar waar alles van ijs is, de bar, de glazen stoelen en tafels. Oh wat was het daar koud, we kregen een dikke jas, handschoenen en ugs om lekker warm te blijven. Nou mijn neus was ijskoud en mijn handen ook. Na een half uurtje moesten we daar weer uit.
Na een klein weekje ging mijn zusje weer terug naar Melbourne en zat ik eigenlijk pas voor het eerst alleen in mijn kamertje.
Ik heb hele gezellige huisgenoten, in totaal 7 uit brazilie, spanje, turkije, duitsland en nederland.
Waar ik van griezel hier in huis zijn de cockroaches of te wel kakkerlakken. Ik had er twee in mijn kamer zitten de eerste dag maar na wat spray gekocht te hebben heb ik ze niet meer gezien, maar in de huiskamer zitten ze regelmatig. Op school organiseren ze veel activiteiten en tripjes waarvoor je je kan inschrijven. Ik dacht nou dat ga ik ook eens doen. Ik had mij ingeschreven voor dance class. Daarbij denk ik aan een dansles ergens bij school (bijv. stijldansen of salsa). Nee nee we gingen met de groep die zich had ingeschreven (allemaal japaners en ik als dutchgirl) naar een dance company bij de haven. Ik heb een jazzles gevolgd. Ik moet eerlijk zeggen het is niet helemaal mijn sport. Zo'n raar mannetje voor de klas en ik lag meer op de grond dan dat ik aan het dansen was.

Zaterdag 3 maart was het groot feest in de straten van Sydney, want het was Mardi Gras. En ik kan je vertellen iedereen zit er dan op en top uit. Want Mardi Gras is de grootste gayparade van de wereld. Ik ben daar naartoe geweest met 2 nederlandse meisjes waarvan er 1 bij mij op school zit en het andere meisje is een vriendinnetje van haar. Heel gezellig, maar Mardi Gras was echt TE DRUK. Ik hing echt tussen de mensen. Dat was niet leuk meer. Daarna maar naar Darling Harbour gegaan om een leuke kroeg op te zoeken. En dat is gelukt.
Die zondag zou ik met Annegien naar UNSW hockey gaan om lekker een wedstrijdje op die club mee te hockeyen, want zij had gehoord dat daar een soort van zomercompetitie was waar je gewoon aan mee kon doen. Dus wij daar heen. Lekker een uurtje in de bus (ja de afstanden zijn hier iets groter dan in NL), komen we daar aan is er echt helemaal niemand. Bleek achteraf dat het al afgelopen was.
Ik ben die donderdag erop lekker met hun gaan meetrainen. De training is altijd op donderdag voor de hogere teams 2 1/2 uur. Maar het niveau is wel een stukje lager dan in nederland. Zitten leuke meiden en is erg gezellig. En jaja ze hebben een heerlijk waterveldje.

Elke dag ben ik hier de afgelopen vier weken van 8.20 uur tot 14.30 uur naar school geweest. Afgelopen vrijdag heb ik mijn eerste cursus (general english) afgesloten. A.s. maandag start ik met cambridge. Dus dat zal wel wat pittiger worden. Ook de tijden worden dan iets anders dan heb ik les, elke dag van 10.25 tot 16.30. Iets minder maar niets aan te doen.

Afgelopen weekend ben ik zelf naar het olympic park van sydney gegaan, waar de olympische spelen van 2000 waren. Wat is dat een groot park zeg!!
Maar er was echt helemaal niemand in dat park. Heb nog nooit zo'n groot sportpark gezien waar zo weinig mensen waren. Ik heb daar een fietsje gehuurd voor 2 uur om door het park te crossen. Jaja een echte mountainbike met niet te vergeten een hele mooie helm. In eerste instantie werd er aan mij gevraagd waar ik vandaan kwam, zeg ik nederland, vragen ze daarna of ik wel eens gefietst heb. Ik zei wat denk je, ik kom uit nederland daar heeft iedereen een fiets. Oja zegt die man. Aan het eind van de middag heb ik nog een tour door het telstra stadion gemaakt. Dat is het stadion waar de opening van de spelen was. Ze hebben het stadion na de spelen verkleind. Van 110.000 plaatsen naar 80.000 plaatsen en hebben de atletiekbaan eruit gehaald omdat ze die toch niet nodig hadden omdat er buiten nog twee lagen. Op dit moment is het de thuishaven van footy (rugby, soccer etc.)

Morgen staat er ook nog wat op het programma. Ik ga de Bridge Walk doen. Via school heb ik mij hiervoor ingeschreven. Dit ga ik samen doen met Maud een nederlands meisje wat bij mij op school zit. Er wordt hier het 75 jarige bestaan van de harbour bridge gevierd. Anders gezegd zoals ze het hier zeggen OUR BRIDGE.
De brug wordt afgesloten voor al het verkeer en dan kan je erover lopen als je je hiervoor hebt ingeschreven. Het schijnt iets heel groots te zijn. Ben dus benieuwd hoe het is.

Volgend weekend ga ik onverwacht naar mijn zusje Nicole in Melbourne toe. Zij zou al een tour gaan maken met kangoeroe's, pinguins en nog meer. Vanuit Sydney heb je niet echt van zulke tours dus dat wil ik natuurlijk wel doen nu ik hier ben, dus ga ik donderdagavond naar haar toe.

Ik zal jullie wat meer op de hoogte houden met meer foto's.

X Sabine

• 17 Maart 2007 - 14:12

Nicole:

Ja beppie! Zo te zien vind je je weg daar aardig! Binnekort mag je dan eindelijk de kangeroos gedag zeggen hier!haha.. Xxx nic

• 18 Maart 2007 - 14:41

Hans:

Hoi Sabine,
    dat ziet er allemaal erg leuk en gezellig uit. Krijg gelijk weer de kriebels om zelf ook weer wat te gaan ondernemen. Geniet ervan. Groet Hans

• 20 Maart 2007 - 10:14

Jetty Sangster:

Hoi Sabine,
    Je weblog ziet er gaaf uit. Aan de foto's te zien heb je het naar je zin en het lijkt me dat je erg wijs wordt van al je avonturen. Goed van je dat je in de hoogste groep bent ingedeeld met engels, maar je voorbereiding was dan ook goed. Mijn lessen gaan nog door tot half april en daarna gaan we met de klas eten bij Vidocq. Er is verder nog niemand afgehaakt en de meesten gaan ook volgend jaar weer door. Ik wens je nog heel veel plezier en ik zal je weblog in de gaten houden. groetjes,
    Jetty

• 20 Maart 2007 - 17:49

Tamara:

Hai Sabin,
    je verhaaltjes tot nu toe klinken echt super leuk, en zo te zien, heb je echt de tijd van je leven daar. ik blijf je gewoon volgen en heel veel plezier daar.
    groetjes
    Tamara (je oude klasgenootje)

• 22 Maart 2007 - 12:14

Paula:

Sappie,

Ik houd je nauwlettend in de gaten hoor (helaas wel alleens via internet)!!! Zo te lezen vermaak je je prima en zit ik hier in Nederland nog steeds op school :(. Veel plezier nog dikke kus Paultje...