Pap en mam in Sydney, kangoeroes& AFL - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sabine Schuttelaar - WaarBenJij.nu Pap en mam in Sydney, kangoeroes& AFL - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sabine Schuttelaar - WaarBenJij.nu

Pap en mam in Sydney, kangoeroes& AFL

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sabine

21 Mei 2007 | Australië, Sydney

Hi mates,


PAP EN MAM IN SYDNEY.

Twee weken geleden zijn mijn ouders langsgekomen in Sydney. Super gezellig en dus allemaal leuke dingen gedaan. Deze super student heeft dan ook twee middagjes vrij genomen om lekker door de stad te slenteren. Kleine samenvatting wat we allemaal hebben gedaan: operatour (voor de tweede keer, ben een echte toerist), ferry door de haven, queen victoria building, sydney tower, paddington market, the rocks, tour op moter over harbour bridge, speedbootje door de haven. En niet te vergeten gezellig uiteten geweest.


KANGOEROES PESTEN.

Samen met Lindsey naar Featherdale Wildlife Park. Om daar te komen eerst de trein vanaf central gepakt en vervolgens de bus. We hadden geluk dat we maar 10 minuten op de bus hoefden te wachten want als je eenmaal in een ander deel van Sydney terecht komt rijd ook daar de bus maar 1 keer in het uur in het weekend.
Wij speciaal naar dat park omdat we daar koala's aan mochten raken. Deze slapende beestjes zijn beschermd en in de meeste delen van Australie mag je ze dus niet aanraken. Wij door het park lopen en natuurlijk wat wallibies die gewoon door het park lopen, maarja niet in het gedeelte komen waar jullie niet mogen komen (zie foto, dan worden ze aan hun staart weggedragen). Vervolgens kwamen we nog een paar hele luie kangoeroes tegen die lekker lagen te zonen. Ik ben er maar even lekker achter gaan liggen. In het park kon er ook bij elke afdeling een stempel gehaald worden. Lindsey en ik hebben braaf ons kaartje vol gestempeld. Eenmaal aan het wachten buiten het park kwam daar meneer de (hoe zal ik het noemen: vader van de joey, babykangoeroe), en als je Lindsye een beetje kent moeten er rare foto's gemaakt worden. Ik was na een klein minuutje alweer de klos en stond met de babykangoeroe in mijn handen. Dat was nog niet zo erg maar die man pakte zijn geweldige hoed, waar een heel verhaal achter zit, en zette die op mijn hoofd. AAAHHHHHH!! helemaal nat. Maarja de foto is het waard.
De terugreis in de trein vanuit Blacktown was me er eentje. Er zat een lekkere dronken dude in onze coupe. Eerst zat hij nog in het tussenstuk waar hij continue aan het schreeuwen was, maar na een half uurtje vond hij het daar genoeg en kwam gezellig achter mij zitten. Oh wat stonk die vent. Mijn hard zat ineens niet alleen links maar ook rechts. Hij vond mij waarschijnlijk zo gezellig en besloot om naast me te komen staan. De hele wagon was nat en jullie mogen 1 keer raden hoe dat kwam. Zijn broek was zeiknat van de pis en zijn schoenen ook. Zodra de trein bij volgende station stopte zijn we naar een andere coupe gevlucht.


SYDNEY SWANS AFL.

Afgelopen weekend ben ik naar de Sydney Swans geweest oftewel Footy. Dit is de nummer 1 sport in Australie. Het stadion was helemaal uitverkocht. Even een korte uitleg wat AFL is. AFL wordt gespeeld door een paar gespierde mannen, die eigenlijk alles tijdens het spelletje mogen doen: schoppen tegen de bal, bal met de hand gooien d.m.v. een soort van onderhandse opgooi met volleybal, worstelen, tackelen, voetballen, etc. Zodra de bal in het veld in het spel gebracht moet worden komt de scheids even laten zien hoe hard hij de bal tegen de grond aan kan gooien. Spelers proberen dan de bal te pakken te krijgen. Ik zal maar zeggen het ziet eruit alsof er geworsteld wordt en dat er 22 kleine mannetjes leren voetballen met te veel op een te klein veld. Vervolgens als de bal over de zijlijn gaat laat een van de scheidsrechters even zien hoe veel power hij heeft om de bal achterover zijn hoofd het veld in te gooien. De beleving van de supporters is enorm en iedereen heeft shirtjes van de club aan. Het team uit Sydney heeft gewonnen en wel van een team uit de top. Dat was even genieten.

Donderdag lekker naar Melbourne om mijn kleine zussie op te zoeken.

X Sab

  • 21 Mei 2007 - 12:42

    Je "kleine" Zussie:

    Heee zuster,
    Mooi dat alles zo leuk is daar in sydney. Je hebt geluk want het weer in melburnia is good van do tm zondag WHOEHOE! haha Nou ik zie je wel verschijnen
    Dikkekus!

  • 21 Mei 2007 - 21:40

    Je Mate:

    gaaf foto's en ook een leuk verhaaltje, uhh ik bedoel superleuk verhaal en de foto's ok!! You know what I mean, maatje van me

    Dikke kus

  • 22 Mei 2007 - 11:32

    Mama:

    hoi hoi sab, zijn vanmorgen thuisgekomen na een vluchtje van 12 1/2 ur uit hong kong.
    Twee dagen daarvoor vanuit Cairns naar Hong Kong. Kan ff geen vliegtuig meer zien maar oke.
    Hebben 6 superweken gehad.
    Veel plezier vr. bij Cirque du Soleil met Nicole en komend weekend met zijn 3-tjes.



  • 29 Mei 2007 - 12:08

    Lin:

    Haha, durf je wel, aan kangeroe-oortjes te trekken!!! Het was inderdaad wel de enige manier om beweging in een lichaamsdeel van ze te krijgen. Wat een luie beesten.

    ’t Was gezellig in Featherdale, en ben trots op m’n volle dierenpaspoort. Ik zou me op een of andere manier toch incompleet voelen zonder alle stempels... En van die hoed kon je soep koken. Hij was gewoon wit uitgeslagen van het zoute zweet, yuk!

    Ben nog in Melbourne, en vraag me af waarom ik ooit voor Sydney heb gekozen... wat een vette stad! Sabbel, je kleine schwester heeft het een stuk beter voor elkaar hier. Great Ocean Road was ook geweldig.

    Ik spreek je snel.

  • 30 Mei 2007 - 08:30

    Lin:

    Jaaaa, ik was ook in St. Kilda afgelopen zondag. Ik had wel een vroege vogel dag hoor, dus was er vroeg en er was haast niemand! Behalve die paarse pakkies ja. HAHA! Dat was zo grappig. Had je bij moeten zijn, misschien hadden we dan met z’n tweeen een zo’n rugby-gozer op kunnen tillen! Hihi...

  • 31 Mei 2007 - 13:06

    Lin:

    Haha! Jongen ik had graag willen tennissen ipv voetballen daar! Oh wacht misschien volgende keer als ik in Melbourne ben even met je schwester! HAHA! En showcourt? Dat is vettt! Ik zat in m'n up op Margaret Court baan (een hekje was open) en toen kwam er zo'n gids met een touristengroepje en die schrok van mijn aanwezigheid. Ik was er trouwens woensdag, dus we waren niet zo freaky dichtbij elkaar als op zondag in St. Kilda... We moeten trouwens nog even afspreken voordat je weggaat, dit ge-comment over en weer can natuurlijk ook gewoon in de flesh!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Sabine

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 10257

Voorgaande reizen:

06 Februari 2007 - 09 Februari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: