Our Bridge & Melbourne - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sabine Schuttelaar - WaarBenJij.nu Our Bridge & Melbourne - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sabine Schuttelaar - WaarBenJij.nu

Our Bridge & Melbourne

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sabine

29 Maart 2007 | Australië, Sydney

Hallo allemaal,

2 Weken geleden was er groot feest in Sydney, want er werd our bridge gevierd. Our bridge is de Harbour Bridge in Sydney. Deze brug is 75 jaar geleden gebouwd en om de 25 jaar zetten ze deze af voor al het verkeer en dan kan je erover lopen. Hiervoor moest je je via internet inschrijven en het leek wel of alle Australiers dit massaal hadden gedaan. Overdag liep iedereen moet een groen petje over de brug en 's avonds liep iedereen met een oranje petje met lichtje erin over de brug. Deze petjes waren gratis dus als Nederlander kan je al raden wat sommige mensen deden.

Afgelopen week ben ik 3 dagen in Melbourne geweest om mijn jongste zusje op te zoeken. Zij studeert in Melbourne op dit moment. De eerste dag hebben we een boottocht over de Yarra river gemaakt. Heel leuk totdat je de stad uitvaart want dan kom je in de haven terecht waar alleen maar industrie is.
's Avonds zijn we gezellig wat gaan eten aan de yarra river.
Zaterdag heb ik samen met mijn zusje en nog een nederlands meisje die daar studeert een tour naar phillip Island gemaakt. Na anderhalf uur in de bus gezeten te hebben stopte we om ergens wat wijn te gaan proeven. Een kleine wijnproeverij. Als jullie mij een beetje kennen weten jullie dat ik daar niet echt een liefhebber van ben, maar toch maar iets geproefd. Daarna zijn we snel doorgereden naar een park waar we koala's en kan kangoeroe's in het echt konden zien. De kangoeroe's konden we nog voeren ook. Helemaal geweldig. Wat is dat gaaf om te doen. Ook hebben we daar een kangoeroe met een kleintje in haar buidel gezien. Ze liet alles toe.
Na afscheid genomen te hebben van de kangoeroe's reden we verder om wat van de kustlijn te zien. Helaas werd het weer op dat moment iets minder en werd het redelijk koud. 's Avonds gingen we naar de pinguin parade. Dit zijn de kleinste pinguins van de wereld die na zonsondergang het water uitkomen in grote groepen. Ze lopen dan richting hun holletjes die ze op het land hebben gemaakt en gaan daar slapen. Ongeveer 1 uur voor zonsopgang gaan ze weer terug naar de zee.
Zondag ben ik met mijn zusje naar het WK zwemmen geweest in de Rod Laver Arena. Dit is de arena die normaal gesproken gebruikt wordt voor de Australian Open.
Heel raar om te zien dat daar een heel zwembad ligt. Natuurlijk hebben we een paar Nederlanders gezien die hun wedstrijden moesten zwemmen.
Die avond zijn we weer gezellig uiteten gegaan bij een japanner. En natuurlijk met stokjes gegeten. Dit ging ons overigens heel goed af.
Maandag ben ik heel vroeg in de ochtend terug gevlogen naar Sydney om vervolgens om half 11 weer in de schoolbanken te zitten.

Dikke x Sabine

  • 29 Maart 2007 - 13:24

    Elke:

    He sab, wat leuk allemaal. Vooral veel foto's plaatsen en schrijven! Wat een wandeltocht met zoveeeeel mensen. Wacht op je volgende verhaal!!!!

  • 29 Maart 2007 - 13:33

    Nicole:

    Hee sukkel! wat zie je er intelligent uit op met zo'n petje op de brug!hahhaa
    CHEERS!

  • 02 April 2007 - 06:38

    Charles En Yorick:

    He sabine, ik had van mij moeder gehoord dat jij ook in Sydney zit. Charles en ik zitten er ook, in Bondi beach. Misschien is het leuk om een keer wat te gaan drinken? groetjes Charles klinkenberg en Yorick de Waardt

  • 03 April 2007 - 08:10

    Yorick En Charles:

    beste sabine,
    als je dit nog vanavond leest, het is voor ons heel makkelijk om ff bij jouw langs te gaan. Als je tijd hebt kan je ons bereiken op yoricks mobiel. 0031621582979 , x yorick en charles

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Sabine

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 10260

Voorgaande reizen:

06 Februari 2007 - 09 Februari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: