Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sabine Schuttelaar - WaarBenJij.nu Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sabine Schuttelaar - WaarBenJij.nu

Nieuw-Zeeland

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sabine

18 April 2007 | Australië, Sydney

Hallo allemaal,

Voordat ik over Nieuw-Zeeland begin eerst nog wat anders.

Blue Mountains!!

Twee weken voordat ik naar Nieuw-Zeeland ging ben ik samen met een huisgenootje (Lindsey), ook nederlands naar de Blue Mountains geweest. Eerst 2 1/2 uur in de trein gezeten om vervolgens een hop on hop off bus te pakken. Bij the informationdesk hadden we natuurlijk als echte toeristen ook nog een kaartje gekocht voor een aantal gondels. Dit was een echte aanrader volgens de dame achter de desk.
Eenmaal daar aangekomen denk je is dit het nou??
Daarna natuurlijk weer de bus in om vervolgens dan echt the three sisters te zien. 3 grote stenen naast elkaar. Best indrukwekkend om te zien. De 1000 trappen naar beneden hebben we aan andere mensen overgelaten. De walk daarna was voor ons voldoende. Helaas de waterval konden we niet meer zien waar we naartoe wilde gaan omdat we te laat waren voor de bus.


BUSH WALK ADVENTURE!!

Een week voordat ik naar Nieuw-Zeeland ging, ben ik met de Boomerang club (klinkt meer als een soort van club voor kinderen, maar is de activiteitenclub van de school waar ik zit) samen met een zwitsers meisje uit mijn klas meegegaan voor een Bush walk adventure. Aangezien dit een grote hobby is van Australiers dacht ik dit moet ik natuurlijk ook een keer gedaan hebben. Nou dat heb ik geweten.
Om 9 uur 's ochtends moesten we ons bij de school melden. Met een aantal andere studenten van de 3 vestigingen reden we naar onze bestemming.
Eenmaal aangekomen begon het gelijk, heuveltje op. aaaahhhhh dacht ik nee dit meen je niet. Deze bush walk bestond uit het lopen over stenen, takken, zand, aarde, heuvel op heuvel af en heel veel trappen en dat met een temperatuurtje van ongeveer 30 graden. Eindelijk een mooi plekje gespot dachten Laure (klasgenoot) en ik laten we eens wat foto's maken. Gelijk waren we de groep en onze guide (een echte bush walker) kwijt. Gelukkig na een sprintje door de bush hadden we ze weer gevonden. Halverwege zei onze guide, nou ga ik de auto ophalen en zie ik jullie voorbij dat punt bij die en die berg. OK!! Nou toen kwam het echte stuk pas. Alleen maar trappen en zand over heuvels. Gelukkig na ongeveer 5 uur lopen kwam er dan toch echt een eind aan. Daarna hebben we nog even lekker aan het strand gelegen.


NIEUW ZEELAND!!

Vorige week ben ik samen met mijn zusje (Nicole) naar het zuider eiland van Nieuw-Zeeland gegaan voor een korte vakantie. Zij studeert in Melbourne dus we konden mooi samen.
Vanuit ben ik naar Christchurch gevolgen, was maar 3 uurtjes. Na even gewacht te hebben kon ik samen met Nic naar een hosteltje in de stad. Helaas maar voor een heel kort nachtje (3 uur slaap), want er is 2 uur tijdsverschil met Sydney. Na een korte nacht hebben we een trein gepakt die vanuit Christchurch naar Greymouth (oost naar west) een hele mooie rit maakt. Was echt helemaal super. In Greymouth hebben we een autootje opgehaald waar we 8 dagen mee door het land hebben gecrosd. We zijn gelijk via Hokitika (waar de nodige toeristische foto's zijn gemaakt) doorgereden naar Franz Josef. Hier hebben we een echte hike gemaakt op een glacier. Dachten we deze nacht wat langer te slapen, nee hoor zat er niet in. Er kwam een Spanjaard bij ons op de kamer liggen en die snurkte. NIET NORMAAL. Ik denk dat het hele hostel heeft mee kunnen genieten. Na een nachtje in Haast te hebben geslapen (waar overigens een snurker in de kamer boven ons lag) zijn we doorgereden naar Queenstown. De stad van de adventuresports. Ik had al snel besloten dat ik daar wat wilde doen. Nadat mijn zusje 2 keer de winkel is uitgelopen omdat ze nog even wilde nadenken besloot ik om een Freefall pakketje te boeken. Eenmaal mijn creditcard door het apparaat besloot Nic om het toch ook maar te doen. Dit pakketje hield het volgende in: een skydive, speedboot over een laagstaande rivier, helikoptervlucht en rafting. Skydiven is echt helemaal top. Vliegtuigje naar 9000ft is eigenlijk nog enger. In queenstown zijn we 2 dagen gebleven en daarna zijn we gelijk doorgereden naar Christschurch. Een rit van 7 1/2 uur omdat we via Mount Cook en een paar lakes zijn gereden. Mount Cook viel een beetje tegen maar de lakes waren prachtig. Daarna zijn we naar Kaikoura gereden daar kwamen we mijn andere zusje Renske tegen met 2 clubgenootjes. Zij is aan het rondreizen in Nieuw-Zeeland. Helaas ging de tour niet door door het slechte weer.
We besloten om terug te rijden via Hammer Springs omdat mijn zusje had gezien dat ze daar hot pools hadden. Dachten dat dat lekker in de natuur zou zijn nou mooi niet dus waren gewoon een stuk of 10 warme zwembaden. Na een potje midgetgolf zijn we terug gegaan naar Christchurch. De laatste dag hebben we gezellig een dagje Chirstchurch gedaan met mijn ouders. Zij kwamen daar net. Ze gaan 6 weken in Nieuw-Zeeland en Australie reizen. Was helemaal top om hun weer te zien na 2 maanden.

Nu weer terug in Sydney en dat betekent weer aan de studie. Over 6 weken staat het eerste deel speaking op het programma.

Dikke x Sab

  • 18 April 2007 - 13:00

    Nicole:

    Waar ken ik dit verhaal van! hahaha Nou ik vond het ook een topvakantie! xxxxxxxxxx

  • 18 April 2007 - 20:27

    Tante Rees:

    Lieve Sabine,
    Leuk dat je ons op de hoogte houdt van je fantastische tijd in Australie en Nieuw Zeeland. Wat ben je een boffert dat je zoveel kunt zien en meemaken. Geniet ervan zoveel als je kunt. Veel groeten aan je papa en mama en Nicole. Tot snel, dikke kus van tante Rees

  • 19 April 2007 - 09:13

    Karolien:

    Hey sab,

    Leuk om te horen dat je het zo naar je zin hebt! Hoe lang blijf je daar nog? Is je huisgenootje Lindsey Thoeng? Volgens mij ken ik haar.

    xxx karolien

  • 19 April 2007 - 09:35

    Lindsey:

    Oh hey Karolien Hoogeveen. Goh, kleine wereld. Ja, ik ben het, Lindsey Thoeng. Ik was Sabine's huisgenootje maar ze snurkte te hard dus ik heb m'n koffers gepakt. Succes met de competitie!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Sabine

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 10258

Voorgaande reizen:

06 Februari 2007 - 09 Februari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: